• bliksems!
  • WERK
  • CONTACT
bliksems!
  • bliksems!
  • WERK
  • CONTACT

Batman : Arkham City

Opdrachtgever: Warner Bros – Batman Arkham City

Branche: Games

Uitdaging: Bedenk een activatie campagne die temidden van het geweld van de grote games-titels opvalt bij de gamers én welke de sales overtreft van de voorgaande Batman game. Gehanteerde strategie: engageren middels gamification en niet vertellen dat de game te koop is.

Output: Crossmediale campagne Batman Arkham City (BAC) Challenge, immersion game, samenwerking met oa New York Pizza, Metro, Sony Ericsson, location based real time, mobiele game, gesponsord prijzenpakket, free publicity print, online publicity, radio, online campagne, Team-Op-Maat (Persteam, Game Design Team, Event Team, project management bliksems!), project gerichte social media kanalen benut en ingericht, 100.000 New York Pizza Batman dozen en 100.000 New York Pizza dozen met the Riddler sticker, spin doctored nieuws in de Metro, etc.

Resultaat: 200% verkoop boven target,78 man pers op launch event, ontzettend veel free publicity online, radio, print,  BAC Challenge 29.000 online deelnemers, 100 finalisten real time, enorm positieve comments van deelnemers, Batman fans & pers.

Share
NY Pizza batman.jpg
batman winners.jpg

Powered by Squarespace.

­
­