Opdrachtgever: SmartFund (start-up)
SmartFund is een arbeidsongeschiktheidsfonds (AOF) in gedigitaliseerde vorm. Samen met een groep mede-ondernemers organiseer je met Smarfund je eigen fonds.
Branche: Sharing economy, Digitaal
Uitdaging: Product development en marktintroductie van SmartFund AOF
Output: Mee-ontwikkelen, marketing strategie en communicatie strategie
Resultaat: Duidelijke koers, onderscheidend tov concurrentie, eigen vocabulaire die ondersteunend werkt voor onderscheid fonds vs verzekering, SmartFunds zijn up and running, doorontwikkeling in gang gezet
Website: www.smartfund.nl
Opdrachtgever: Udition (start-up)
Branche: Applicatie (Video Upload systeem)
Uitdaging: Help video start-up Udition met de ontwikkeling van hun strategie
Output: Met behulp van D.I.T. sessies hebben we Udition op weg geholpen met ontwikkelen van hun strategie, visie & missie, het zetten van doelstellingen, positionering en branding.
Website: www.udition.com
Opdrachtgever: Meld Misdaad Anoniem & Ministerie van Binnenlandse Zaken
Branche: Maatschappelijk
Uitdaging: Bedenk een centraal concept en creëer daaromheen een campagne om uitgaanspubliek (15 jaar-30 jaar) te activeren informatie te melden bij Meld Misdaad Anoniem over getuigenissen van geweld tegen werknemers van hupdiensten die werkzaam zijn in uitgaansgebieden.
Output*: Centrale concept Stank voor dank! Première van de kortste film ‘Stank voor Dank’ in Tuschinski mmv politie, brandweer, ambulance. PR (RTV/print/online), bioscoopreclame, posters, toiletreclame bioscopen en horeca. Radio- en internetcampagne. *ism Colombo.
Resultaat: Veel free publicity, waaronder item 8 uur journaal (TV) en redactionele aandacht op diverse radio stations. Verhoging van het aantal meldingen van geweld tegen werknemers van hulpdiensten. In verband met succes outdoor spot, verlenging van de outdoor spot campagne. De hele reclame campagne is een jaar later herhaald.
Website: www.meldmisdaadanoniem.nl
Opdrachtgever: Warner Bros. Home Entertainment
Branche: Entertainment (DVD; Games)
Uitdaging: Creëer dmv een reeks D.I.T. sessies een gecombineerde frontline & catalogus home entertainment eindejaarscampagne bestemd voor de Belgische en Nederlandse markt. Als extra uitdaging werd daar aan toegevoegd dat de brainstorm een bevordering van de samenwerking tussen de Belgische en Nederlandse afdelingen moest bewerkstelligen.
Output: Een campagne concept met breed draagvlak in zowel België als Nederland. Het concept is verder door Warner Bros Home Entertainment ingevuld.
Resultaat: Het werd in 2013 de succesvolste eindejaarscampagne van Warner Bros. tot op dat moment. De campagne is met succes in 2014 nogmaals herhaald.
Website: www.warnerbros.com
Opdrachtgever: VanVelzen ism USG Unique
Branche: Muziek, Werving & Selectie
Uitdaging: Koppel VanVelzen aan een merk waarmee hij langere tijd kan optrekken en zijn publiek kan vergroten terwijl er (tijdelijk) geen tour of hits zijn.
Output: B2B campagne met o.a.; Single en videoclip voor campagne; b2b tour; visuals (posters, single artwork etc.); P.A. for a day campagne.
Resultaat: Door tevredenheid van beide partijen over de partnership en de spin off die daarmee gepaard ging werd de samenwerking verlengd met een jaar.
Website: www.vanvelzenmusic.com
Website: unique.nl
Opdrachtgever: Warner Bros. Interactive
Branche: Entertainment (Games)
Uitdaging: Creëer middels een brainstorm ism het team van Warner Bros. Interactive eenaansprekende sales campagne voor de Lego games titels.
Output: Lego Academy campagne in retail & consumer markt, acties tijdens Lego World
Resultaat: Beste sales campagne voor WB interactive in die periode. Wegens succes geprolongeerd.
Opdrachtgever: TNT Post / PostNL
Branche: E-Commerce
Uitdaging: Strategie, concepten en campagnes voor diverse sites van de e-commerce afdeling van TNT Post bedenken en opzetten tbv betere conversies. Voor Kaartwereld.nl, Fotoservice, Try Now en Kadowinkel.
Output: oa. Positionering, concepten geleverd, diverse campagnes opgezet, opzetten emailings
Resultaat: Targets conform doelstellingen gerealiseerd.
Website: www.try-now.nl, www.kaartwereld.nl
Opdrachtgever: Gemeente Montferland
Branche: Toerisme
Uitdaging: Creëer in 1 dag middels een inspiratielezing en brainstormsessie met tachtig ondernemers, zoveel mogelijk ideeën die een vertrekpunt kunnen bieden voor een gezamenlijke marketing aanpak voor de regio Montferland.
Output: Een selectie van 192 ideeën, die de inspiratie hebben gegeven tot een nieuwe marketing aanpak; marketing kalender; cohesie onder de ondernemers;
Resultaat: De marketing aanpak zal in 2016 worden uitgerold. Daadwerkelijk resultaat zal in 2017 met ons gedeeld worden.
Website: www.montferland.info
Opdrachtgever: Xpose
Branche: Mobiele applicatie
Uitdaging: Marketing partnership.
Output: Xpose is als Shazam voor bewegend beeld en QR 10.0 zonder codes! Met Xpose is het mogelijk om zowel print (advertenties, billboards etc.) als bewegend beeld (commercials, film, dvd, series, videoclips) te verrijken met extra informatie. Zo kun je door het nemen van een foto van bv een advertentie, logo of film toegang krijgen tot speciale content als links, interviews, Youtube, facebook, coupons ofmuziek. Dit alles puur op vormherkenning en zonder lelijke QR codes of speciale watermarks. Xpose is te vinden in de Appstore en de Google Play store.
Link: http://apple.co/23qKKNb
Opdrachtgever: Harman Kardon/JBL
Branche: High-End HiFi, Entertainment
Uitdaging: Advies high-end hifi producent Harman Kardon/JBL met betrekking tot haar Europese consumer campaign van najaar 2011: "Hear the truth with MAROON5". Ons advies betreft de inrichting en afhandeling van de MAROON5 contest op logistiek en juridisch niveau.
Opdrachtgever: Sony Music Entertainment BV
Branche: Muziek/Entertainment
Uitdaging: bliksems! treedt op als agent voor merk allianties met betrekking tot de content van Sony Music Entertainment.
Sony Music Entertainment is een van de grootste spelers in de muziek industrie met artiesten als o.a. Beyonce, John Mayer, Kings Of Leon, One Direction, Michael Jackson, DJ San en Don Diablo.
Opdrachtgever: Marc Stakenburg, voormalig 3 FM en radio 2 DJ, winnaar Televizier Radioring, journalist en schrijver van het boek "BigBang van de Popmuziek"
Branche: Boeken, Muziek
Uitdaging: Breng het boek op engagerende en financieel interessante wijze op de markt.
Output: Product ontwikkeling, crowdfunding, distributie aanpak nieuwe stijl, marketing strategie, free publicity, Team Op Maat (T.O.M.), boeklaunch, Spotify lijst, social media, e-book.
Resultaat: Crowdfunding 123% opgehaald, 2e druk boek, tientallen lezingen voor de schrijver, theatertour, free publicity online/radio/print.
Facebook/Spotify: www.facebook.com/marc.stakenburg afspeellijst 'de bigbang van de popmuziek'
Opdrachtgever: Yamato The Drummers of Japan
Branche: Muziek, Theater
Uitdaging: Zorg dat de Benelux tour (46 shows) goed verkoopt.
Output: Social media, free publicity, radio, acties met oa NS Voordeel, print, online bannering, TV-Cultuurblok, persdagen radio en print, vines, video calls per theater, outdoor postering, flyering, Team Op Maat (T.O.M.)
Resultaat: 80% van de kaarten verkocht (gemiddelde zaalbezetting theaters is normaal 44%).
Website: www.yamatodrummers.com
(Gast)colleges / scriptie beoordingen / scriptie begeleiding
voor:
InHolland (International) Media & Entertainment
InHolland International Business Management
InHolland Creative Business Leisure Management
Met onze gecombineerde praktijkervaring in ondernemen, entertainment, engagement marketing, nieuwe media en onze voorliefde voor een andere nieuwe blik op dingen kunnen we studenten enorm enthousiasmeren en activeren. Daarbij weten we dat wanneer wij kennis delen met studenten, dit gepaard gaat met ook voor ons weer nieuwe inzichten.
Website: www.inholland.nl
Opdrachtgever: All Safe
Branche: Self Storage
Uitdaging: Inkoop DVD titels die passen bij de doelgroep, ivm een lead campagne ism Karwei.
Output: 20.000 DVD's verspreid over 10 titels ingekocht binnen budget
Resultaat: Succesvolle campagne waarin binnen de vooraf bepaalde periode de doelstellingen zijn behaald.
Website: www.allsafe.nl